Walka z postanowieniami

Walka z postanowieniami

Dzisiaj krótka rada dla tych, którzy w nowym roku chcą zrzucić parę kilogramów! Jeżeli ćwiczysz na siłowni i szukasz najskuteczniejszej metody to postaram się krótko przedstawić na nią sposób

Podstawowy błąd, jaki zauważam u większości ćwiczących to MASZYNY. Ludzie pozbywają się najskuteczniejszych ćwiczeń na rzecz maszyn. Jedyne co wykonują na wolnych ciężarach to proste ćwiczenia na górę ciała. Jeżeli działamy powiedzmy na suwnicy lub jakiejkolwiek innej maszynie robiąc trening nóg, to powiedzmy sobie szczerze: Siedzimy wygodnie i prostujemy nogi. Fakt pompa jest -nogi palą . Ale co z tego? To żaden wyznacznik. A teraz wyobraźcie sobie, że bierzecie ciężką sztangę na plecy, już samo utrzymanie jej to pewnego rodzaju wysiłek, napinamy wszystkie mięśnie stabilizujące- czyli aktywujemy całe ciało kolejny plus , kolejne spalone kalorie i teraz w takim napięciu musimy wykonać jeden, dwa, trzy a następnie dziesięć przysiadów. Mogę się założyć, że każdy po takiej jednej serii dobrze się zmęczy. Teraz zróbmy takich serii 4-5 i porównajmy do siedzenia sobie wygodnie na suwnicy :)Jest różnica? Bierze się to stąd, że aktywujemy wiele grup mięśniowych do wykonania jednego ćwiczenia. To generuje u nas większy wydatek energetyczny. Można powiedzieć, że takie ćwiczenie to piec do spalania kalorii . Dodajmy do tego wiosłowanie w opadzie tułowia, wykroki, wyciskanie na ławce płaskiej, wyciskanie żołnierskie i robiąc tylko 5 ćwiczeń jesteśmy w stanie zrobić konkretną pracę. Są jeszcze inne ćwiczenia, tj. martwy ciąg w różnych jego odmianach, przysiad bułgarski, podciąganie na drążku, gdzie sami musimy się stabilizować i wyznaczać tor ruchu. Maszyna robi wszystko za nas my musimy tylko pchnąć 
Wniosek jest jeden. Jak najmniej maszyn jak najwięcej ćwiczeń wielostawowych, na wolnych ciężarach. Mam nadzieję, że taka mała podpowiedź wam się przyda i efekty pracy będą o wiele lepsze :
POZDRO !