Motywacja w sporcie i rekreacji. Cz. 2

Motywacja w sporcie i rekreacji. Cz. 2

W drugiej części mojego artykułu na temat motywacji, przedstawię Ci konkretne techniki motywacyjne. Jeśli czytałeś część pierwszą to pewnie masz już określony i sprecyzowany cel, jeśli nie to zacznij od części pierwszej.

Techniki które dla Ciebie wybrałem możesz stosować w dowolnej kolejności. Życzę Ci przy tym fantastycznej zabawy i osiągania niebanalnych wyników.

1. Podziel cel na etapy.
Warto podzielić osiągnięcie swojego celu na kilka etapów. Osiągnięcie poszczególnych etapów przyjdzie Ci o wiele łatwiej.

2.Wyznacz sobie nagrodę za każdy etap.
Osiągając wyznaczony etap, musisz wiedzieć że czeka Cię atrakcyjna nagroda. Podaruj sobie nagrodę adekwatną do etapu jaki osiągnąłeś.

3. Wizualizacja.
Wyobrażaj sobie swój cel. Zobacz co się zmieni w Twoim zachowaniu, pomyśl jak będziesz się czuł, jak będziesz wyglądał, jak będą postrzegać Cię inni, jakie będą Twoje wyniki. Istnieją badania, pokazujące że grupa sportowców która do standardowego treningu wprowadziła trening wizualizacyjny osiąga lepsze wyniki niż grupa trenująca na tym samym poziomie bez jej stosowania.

4. Kto Ci pomoże?
Warto otaczać się lepszymi od siebie. Jeśli korzystasz z usług trenera, to szukaj najlepszego w Twojej okolicy. Jeśli chcesz się zapisać do klubu sportowego to znajdź ten na najwyższym poziomie sportowym. Trenując z lepszymi od siebie, stosunkowo szybko będziesz podnosił swoje umiejętności.

5. Kim się staniesz?
Osiągając wyznaczony cel staniesz się… autorytetem i wzorem do naśladowania, niezależny finansowo, itd. Precyzyjne określenie, podniesie Twoją motywację i chęć do działania.

6. Zobowiązanie publiczne.
Jedna z lepszych technik motywacji. Opowiedz rodzinie, znajomym, co zamierzasz osiągnąć. Zrób to tak jak byś był tego w 100% pewien. Jeśli jesteś osobą honorową nie łatwo będzie Ci odpuścić dążenie do celu, przecież chcesz być postrzegany jako osoba dotrzymująca słowa.

7. Wymówki.
Znajdź swoje najczęstsze wymówki i wyeliminuj je ze swojego życia.

8. Nowe zachowania.
Wprowadź do swojego życia nowe zachowania, które z czasem staną się Twoimi przyzwyczajeniami. Jeśli jeszcze nie masz diety, to czas ją zastosować, pamiętaj że w sporcie i rekreacji jest ona podstawą a trening to bodziec. Zacznij regularnie biegać, jeździć na rowerze, chodzić na siłownie, niech trening który ma Cię przybliżyć do osiągnięcia celu będzie dla Ciebie czymś zupełnie naturalnym, bez czego nie wyobrażasz sobie zacząć swojego tygodnia czy dnia.

9. Muzyka.
Słuchaj muzyki, takiej która nakręca Cię do działania, daje Ci nową energię i siłę do przenoszenia nowych gór.

10. Cytaty.
Znajdź swój ulubiony cytat, lub cytaty, naucz się ich na pamięć lub zapisz i umieść w miejscu gdzie będą mogły Ci przypominać że masz coś ważnego do osiągnięcia.
Przykład to cytat i zarazem motto z naszego klubu sportowego, który motywuje nas do działania: „Aby przebyć tysiąc mil, trzeba zrobić pierwszy krok.” 
-Bruce Lee
 

11.Jak zmienisz świat.
Musisz zdawać sobie sprawę że Twoje działanie wpływa na Twoje otoczenie. Sam wierzę w to że pisząc ten i inne artykuły, pomogę komuś osiągnąć jego nowy cel. Jeśli choć jedna osoba po jakimś czasie powie mi że dzięki temu, zaczeła regularnie ćwiczyć i np. schudła tyle ile zakładała, to jest dla mnie niesamowity sukces. Przecież równie dobrze w tym samym czasie zamiast zbierać informacje i w prosty sposób je Wam przekazywać mógłbym siedzieć przed telewizorem i standardowo tracić swój wolny czas.

To tylko kilka spośród wielu technik motywacyjnych zacznij je stosować. I daj znać jakie są efekty. Jeśli podobają Ci się moje artykuły, polub, udostępnij, podziel się z innymi. Wtedy Ty dasz mi reklamę, a ja postaram się by wkrótce przekazać Ci kolejną porcję praktycznej wiedzy.

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności