10 Praktycznych sposobów promocji. Poradnik dla każdego Instruktora i Trenera

10 Praktycznych sposobów promocji. Poradnik dla każdego Instruktora i Trenera

Jeśli pracujesz jako Instruktor lub Trener, pewnie nie raz zastanawiałeś się, jaki jest najlepszy sposób na promocję swoich usług.

Na wstępie zaznaczam, że jeśli chcesz się reklamować, musisz pracować legalnie, a żeby tak było musisz posiadać: umowę o pracę / umowę zlecenie / własną działalność. Jeśli spełniasz jeden z tych warunków, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.


Przedstawiam kilka skutecznych i sprawdzonych sposobów promocji:       
           

1. Poczta pantoflowa.

Jest to najlepszy znany sposób promocji. Jednak aby zadziałał musisz być naprawdę dobry w tym co robisz. Zasada jest prosta – statystycznie zadowolony klient poleci Twoje usługi czwórce znajomych, natomiast niezadowolony przekaże swoje odczucia aż ośmiu.
 

2. Strona internetowa.

Traktuj ją jako swojego wirtualnego przedstawiciela handlowego. Tak, strona musi dla Ciebie pracować.
 

3. Facebook.

Zrób dobry funpage. Postaraj się o ładne zdjęcia, najlepiej te które przedstawiają Twoją pracę, zadbaj o dużą ilość polubień.
 

4. Reklama na Facebook’u.

Jest to relatywnie tani i sprawdzony sposób na dotarcie do konkretnego klienta. Jednak aby reklama była skuteczna, nie wystarczy kliknąć „Promuj post” Wiele więcej możliwości i precyzyjności daje nam „Power Editor”, dzięki któremu możemy dotrzeć do konkretnej grupy osób, które będą zainteresowane naszymi usługami. Koszt kliknięcia w reklamę waha się od 30 gr nawet powyżej 1 zł.
 

5. Reklama w Google – Google Adwords.

Jeśli masz swoją witrynę, warto się zastanowić nad kampanią sponsorowaną. Jest to dość skuteczny sposób na dotarcie do klienta, który szuka danej usługi w wyszukiwarce Google. Twoja strona będzie się wyświetlać na górze wyników wyszukiwania – usługa nie należy do tanich, jedno kliknięcie w Twoją reklamę to koszt od 2 zł do 4 zł.    
 

6. Wizytówka.

Prosta, profesjonalna, miej ją zawsze przy sobie, nigdy nie wiesz kiedy możesz spotkać potencjalnego klienta.
 

7. Fora internetowe.  

Udzielaj się na forach- stwórz wokół siebie nastrój specjalisty, znawcy tematu.
 

8. Plakat
Jego skuteczność zależy od wielu czynników takich jak: projekt, wielkość, treść. Najważniejsze jest oczywiście miejsce w którym je powiesisz.

9.  Ulotka
Ważny jest projekt i treść. Muszą trafić do konkretnej grupy która będzie zainteresowana Twoją usługą. Samo rozdawanie jest bez sensu, zastanów się czy nie lepiej połączyć z krótką ciekawą ankietą gdzie prócz ulotki można wygrać np. voucher o wartości 20 -100zł. 

10. Precyzja reklamy.
Nie reklamuj swojej osoby lub firmy, bo to nic nie da. Skup się na reklamie konkretnej usługi, którą chcesz sprzedać. Im bardziej będziesz precyzyjny tym większa szansa, że reklama przyniesie oczekiwany efekt.

Ponadto, musisz być konsekwentny w tym co robisz. Jeśli rozpoczynasz pracę Instruktora czy Trenera, nie spodziewaj się tłumów już na pierwszych zajęciach. Tak naprawdę potrzeba czasu – miesięcy, lat. Jeśli się nie poddasz, w końcu będziesz miał więcej osób, niż zakładałeś na początku. Najpierw praca musi być przyjemnością, zarobki przyjdą z czasem.

Niezależnie od tego jaki sposób wybierzesz, pamiętaj że najważniejsza jest jakość Twoich usług. Możesz mieć najlepszą reklamę, ale jeśli Twoje usługi nie będą na najwyższym poziomie, to nie licz na to że ktoś do Ciebie wróci. Będziesz najlepszy, będziesz miał klientów, nawet jeśli zaniedbasz reklamę, czego Ci z całego serca życzę.

Jeśli podobają Ci się moje artykuły, polub, udostępnij, podziel się z innymi. Wtedy Ty dasz mi reklamę, a ja postaram się by wkrótce przekazać Ci kolejną porcję praktycznej wiedzy.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności